HTML

Kapcsolat

zsofi-04.jpg

szigeti.zsofi@gmail.com

viragomviragom.blog.hu

Magamról

Közlési jogok

Az oldalon látható fotók a kiadók és/vagy a fotósok tulajdonát képezik. Bármilyen nyomtatott vagy online formában történő közlésük előzetes, írásbeli engedély nélkül tilos!

JOY interjú

Stolczer 2015.05.06. 19:12

Szöveg: Nagy Boldizsár
Fotó: Kiss Nelly
Helyszín: Karcsi Papírboltja
Megjelenés: Joy magazin 2015 április

joy_masolat.jpg

Oltári Csajok

Az esküvő előtt nemcsak a ruhát kell alaposan megválasztanod, hanem azt is, ki segítsen emlékezetessé tenni a Nagy Napot. 
Szöveg: Nagy Boldizsár, Fotó: Kiss Nelly, Helyszín: Karcsi Papírboltja

A NAGY SZÉPSÉGVARÁZSLÓ
SZIGETI ZSÓFI, ESKÜVŐSTYLIST 

Néhány éve, nagyjából a Pinterest megjelenésével egyidőben egyszer csak elkezdtek zúdulni ránk a szebbnél szebb esküvői fotók, amelyeken minden apró részlet, a vintage stílusú meghívóktól kezdve a levendulákkal díszített ültetőkártyákon át a csipkés kerti lampionokig kifogástalanul a helyén van. A kitűnő ízléssel megáldott Zsófi abban segít, hogy neked se kelljen ennél kevesebbel beérned. 

AZ OLTÁRIG VEZETŐ ÚT

„Amikor életem első esküvőjén dolgoztam stylistként, ez a szakma itthon valójában még nem is létezett, és fogalmam sem volt róla, hogy később ez lesz az egyik fő elfoglaltságom. Az Iparművészeti Egyetem elvégzése után (ahol bőrtárgy tervező szakra jártam) még egész más elképzeléseim voltak: szerettem volna cipő- vagy táskagyárban elhelyezkedni, ahol tömegtermékeket tervezhetek. Mivel akkor nem volt itthon könnyűipar, ezért ki kellett találnom valami mást. Az nem volt reális, hogy felépítsek egy márkát, mert nem volt hozzá sem tőkém, sem affinitásom, és az sem izgatott, hogy egyedileg gyártsak és vásározzak. Az egyetem végén végül megtaláltam a helyem: a bátyám akkor egy lakberendező magazinnál dolgozott, és ott figyeltem fel arra, hogy a gyönyörű enteriőrfotókat egy stylist rendezte be. Ez új dolog volt akkor itthon, és borzasztóan megtetszett a szakma, így megkértem a testvéremet, hogy kérdezze meg: nem kell-e ennek a bizonyos stylistnak asszisztens. Kellett, én pedig akkor még nem is tudtam, hogy mennyire jó kezekbe kerültem, a mentorom ugyanis Andó Ildikó volt, és már ekkor a szakma legjobbjaival dolgoztam együtt. Így indult pályám első szakasza, amikor különböző magazinoknál dolgoztam hol stylistként, majd később már szerkesztőként, vezető szerkesztőként. Rengeteget tanultam, nagyon jó és fontos kapcsolatokat, barátságokat építettem ki, de az is kiderült számomra, hogy bármennyire is szeretem a magazinok világát és a szerkesztést, az irodai munkát nem, úgyhogy nekem ismét szabadúszónak kell lennem, mert így tudok boldogan és kiegyensúlyozottan dolgozni, élni. Ekkoriban a magánéletemben is sok változás zajlott le és úgy döntöttem, legyen akkor teljesen tiszta lap az életem, húzzunk egy vastag vonalat, és felmondtam ott, ahol épp dolgoztam. Jó döntés volt, mert azóta még jobban szeretem a munkám. Az életem sokat változott, mert a férjem (aki magyar) munkája miatt Svájcban élek és onnan járok haza dolgozni. 

EGY SZAKMA SZÜLETÉSE

Érdekes módon egy hónappal a felmondásom után máris rengeteg munkám volt szabadúszóként: ebben persze sokat segített, hogy volt és a mai napig megvan a nagyon értékes kapcsolati tőkém és ismét szerencsém is volt, mert ekkor robbant a magyarországi gasztroforradalom és rengeteg ételfotózáshoz kapcsolódó munkám lett. Majd egy barátnőm esküvőjének dekorálása után, fokozatosan egyre több esküvői dekort kezdtek rendelni tőlem, amihez nagyon jól jött a magazinos évek alatt, egy felnőttképzés keretein belül, megszerzett virágkötő képesítésem. Esküvőstylistként nemcsak tervezem a dekorációt, hanem legtöbbször saját kézzel én is készítem. Néha kikérik a véleményem a helyszínnel kapcsolatban is, valamint én felügyelem (ha van, akkor az esküvői rendezvényszervező- vel együttműködve) a virágkötők és a grafikusok munkáját. A hangulatot úgy kell eltalálnom, hogy passzoljon a pár és a helyszín stílusához is, mindig igazodom az egyedi kérésekhez, és rendszerint könnyen megtaláljuk a közös nevezőt, másrészt viszont kontrollerként is működnöm kell. Akárcsak a lakberendezésben, az esküvői stílustervezésnél is gyakran nagyon nehéz mértékletesnek lenni és nem elcsábulni valami miatt, ami önmagában tetszik, de az összképbe mégsem illik. Előfordulnak olyan kívánságok is, amelyekről inkább lebeszéltem a párokat, és nemcsak azért, mert stílusidegenek voltak, hanem azért is, mert teljesen feleslegesek: ilyen például a vendégek flipflopos kosara, ami valamiért nagyon népszerű Amerikában, de tapasztalataim szerint ezek a papucsok nemcsak csúnyák és drágák, hanem értelmetlenek is, mert lehetetlenség bennük kényelmesen táncolni. 

« A stylist nem csak szebbé teszi az esküvőt, hanem segít, hogy a pár hatékonyan ossza be a büdzsét » 

HATÁSOS ÉS HATÉKONY

Akár már februárban elkezdek dolgozni a nyári esküvőkön, ha mondjuk egy júniusi alkalomról van szó, de ez persze nem jelent napi nyolc óra folyamatos munkát, inkább az ismerkedéshez, ötletgyűjtéshez, a kapcsolatok felkutatásához kell a sok idő, mivel nálam nincsenek csomagok, hanem mindig egyedileg tervezek. Az inspirációkat és az általam készített fotókat általában Pinteresten szoktuk gyűjteni közösen a párokkal (illetve inkább a menyasszonyokkal), ez ugyanis tökéletesen kiváltja a költséges látványterveket. A hosszas készülődést lezárva általában egy hetet szoktam a saját kézzel készített dekorok gyártására, a dekoráció előkészítésére fordítani, és az esküvő előtti napon intézem a virágokat. Egy esküvőstylist nemcsak azért jön jól, mert segít igazán széppé tenni a teret, és összehangolni a részleteket, hanem mert egy csomó időt és vargabetűt spórol meg a pár, ha szakemberre bízza a munkát. Mivel jól ismerem a piacot, tudom, hogy lehet (ár-érték arányban) a lehető legokosabban beosztani a rendelkezésre álló büdzsét. Igyekszem a dekorációval kapcsolatos lehető legtöbb terhet levenni a menyasszony és vőlegény válláról, így ők tényleg csak arra koncentrálhatnak, hogy jól érezzék magukat a nagy napon.” 

JOY ADATLAP

A kedvenc történelmi alakom: Nelson Mandela

A könyv amit legutóbb olvastam: Szegedy-Maszák Marianne - Csókolom a kezét

A legjobb fej Disney hős szerintem: Mike Wazowski

komment

süti beállítások módosítása